licznik

Po co to?


Czasami zastanawiam się, dlaczego piszę różne rzeczy na tę stronę. Różne śmieszki, zdjęcia i filmiki są domeną mojego profilu na Facebooku, ale dlaczego strona „Święta cały rok”? Czy można świętować cały rok? W lipcu, w sierpniu? Czy to w ogóle uchodzi, aby Boże Narodzenie obchodzić przez cały rok? Mamy przecież inne święta!

Czasem wydaje mi się że Boże Narodzenie znajduje mnie a nie ja szukam Bożego Narodzenia w ciągu roku. Będąc w różnych miejscach, to zobaczę że ktoś ma jeszcze ozdoby świąteczne w oknie, to zobaczę że ktoś włącza sobie kolędę albo śpiewa albo gdzieś słyszę czy widzę nawiązanie do świąt Bożego Narodzenia. Wtedy się zastanawiam, czy rzeczywiście Boże Narodzenie można świętować cały rok?

Oczywiście nie chodzi mi o to, aby choinka stała w pokoju w lipcu. Nie chodzi mi o to, aby kolędy śpiewać w marcu. (Chociaż czasami rzeczywiście kolędy śpiewałem w sierpniu, ale o tym innym razem). Chodzi mi bardziej o to, aby wewnętrznie być tak nastawionym do świata i do ludzi jakby były święta codziennie!

Wyobraźmy sobie – przypomnijmy sobie, jak zachowujemy się w Wigilię Bożego Narodzenia. Uśmiechamy się do każdego, aby się tylko nie pokłócić (!) Nawet sąsiadowi powiemy coś dobrego! Będziemy składać wszystkim dookoła najlepsze życzenia. A co potem? Wytrzymamy może do Wigilii wieczora, może do Bożego Narodzenia… No a potem już drugie święto i to znienawidzone przeze mnie „święta, święta i po świętach”. Dlaczego nie możemy wytrzymać dłużej? Zaczynajmy kolejny dzień z takim nastawieniem jakby była Wigilia! Wtedy może się okazać, że rzeczywiście będą święta cały rok!

Ktoś może powiedzieć to jest sztuczne. Owszem, na początku jest to sztuczne. Na marginesie powiem, że bardzo często spotykam się z takimi postawami: „ nie lubię świąt, bo przez cały rok drę z kimś koty, a teraz muszę usiąść przy jednym stole i się uśmiechać i łamać opłatkiem…” że to jest sztuczne. Jasne – na początku może to być sztuczne, ale jeżeli jeden dzień się zmusimy, drugi… to po miesiącu czy po pół roku będzie to nasze naturalne zachowanie. Gdy będziemy się mile, świątecznie, wigilijne odnosić do innych, wtedy gdy przyjdą święta – te prawdziwe, w grudniu – i nie będziemy zachowywać się sztucznie tylko naturalnie. Święta będą cały rok.